Voor welke vragen kan een werknemer aangemeld worden?
Een werknemer kan worstelen met zichzelf of met de gevolgen van gebeurtenissen die hij/zij meemaakt. Dit kan te maken hebben met hun privé leven (bijvoorbeeld: scheiding, overlijden van een dierbare, opvoedingsvragen, onvrede ten aanzien van sociale contacten) of met werk (bijvoorbeeld ruzie met collega’s, gepest worden; onmin met een werkgever of het werk niet meer overzien met risico op burn-out).
Dit zijn maar enkele voorbeelden van vragen waarvoor wij coaching aanbieden. Samengevat kun je mensen bij ons aanmelden die:
- nare gevoelens ervaren t.a.v. vervelende gebeurtenissen of onhandig gedrag;
- nare gedachtes en overtuigingen hebben, waar ze last van hebben;
- fysieke klachten ervaren, die ontstaan naar aanleiding van spanningen;
- problemen ervaren tussen zichzelf en hun omgeving.
Hoe gaan jullie te werk?
Doelen stellen
Tijdens het intakegesprek zullen we met de werknemer nagaan waar hij of zij mee zit, welke vragen er zijn en welke doelen we zouden kunnen stellen. Doelen vanuit de werkgever zullen in dit gesprek meegenomen worden. We maken een inschatting van het aantal gesprekken dat hiervoor nodig is. We gaan na welke coach het beste bij de persoon past, zodat de werknemer tijdens het gehele traject dezelfde coach spreekt.
Begeleiding
Vervolgens gaan we praktisch aan de slag met de gestelde doelen en dagen we de persoon uit om te kijken naar zijn/haar eigen normen, waarden en overtuigingen. We helpen de werknemer om zijn/haar gevoel te duiden en daar betekenis aan te geven.
Zelfsturing
Tussen de persoonlijke gesprekken in, werken we vaak met ‘op maat’ gemaakte opdrachten en oefeningen. Deze helpen de werknemer enerzijds bij het verwerken van zaken die hij of zij heeft meegemaakt en anderzijds bij het vinden van nieuwe mogelijkheden.
Wanneer kan een traject starten?
Wij streven er naar om binnen twee weken na aanmelding telefonisch contact te hebben met de persoon die is aangemeld. Tijdens dit contact spreken we af wanneer de intake kan plaatsvinden. Meestal is dit in de daarop volgende week. Indien er sprake is van een wachtlijst zal dit direct bij het eerste telefonische contact besproken worden.
Hoe lang duurt een traject?
Tijdens de intake maken we een inschatting van het aantal sessies dat nodig is voor de begeleiding. Dit stemmen we met jou als werkgever af. Meestal vinden de gesprekken wekelijks of één keer per twee weken plaats.
Neem gerust contact op als je nog vragen hebt of iemand zou willen aanmelden.
Wat onze werkgevers zeggen.
Je zal als werknemer maar vastlopen. Door ziekte of problemen thuis of op het werk. Dan is het als werkgever niet altijd makkelijk de juiste oplossingen te bedenken. Het team van Link@work komt al jaren bij ons over de vloer.
Zij kennen ons bedrijf, haar directie en haar werknemers en weten steevast de juiste oplossingen te bedenken. Heerlijk om in het zeer betrokken team van Link@work steun te vinden.
Link@work staat voor persoonlijke begeleiding en advies voor de medewerker maar zeker ook voor de opdrachtgever. Link@work is zeer betrokken en vakkundig met persoonlijke aandacht.
Kernwoorden in de begeleiding van Link@work. Persoonlijk, betrokken, geduldig en geen 9 tot 5 mentaliteit. Niet alleen voor de werkgever, maar ook voor de werknemer. Vanaf dag één is Link@work helder geweest in de communicatie en de doelstellingen. Bedankt voor de samenwerking.